Zene: Stephen Sondheim
Dalszövegek: Stephen Sondheim
Szövegkönyv: James Lapine
Bemutató: New York, 1984. május 2.
Magyarországi bemutató: -
Így született: Sondheim és a fiatal rendező-író, James Lapine első közös musicaljének alapjául egy Georges Seurat-festmény, az Egy vasárnap délután a Grande Jatte-n szolgált, amelyet Lapine már egy korábbi színdarabjában is felhasznált. Persze kezdettől fogva jóval többről volt szó, annál, hogy a Seurat-alkotásra merő illusztrációként tekintenének, a születendő darabba beleszőtték a festmény létrejöttének körülményeit, mindazt a kevéske információt, amelyet a festőművész életéről tudni lehetett, mindenekelőtt azonban a szegényes életrajzi adatokat felhasználva pusztán a fantáziájukra támaszkodva bonyolították tovább a cselekményt.
A darab sztorija: A darab hagyományos színházi értelemben véve meglehetősen sovány cselekménye akkor veszi kezdetét, amikor George már a magánéletét teljességgel a munkájának alárendelve később híressé vált festményén dolgozik. A vasárnapokat a parkban tölti, szemlélődik, megfigyel, vázlatokat rajzol. Szeretője és modellje, Dot tulajdonképpen egy párkapcsolatban teljesen normálisnak tűnő igényeket támaszt vele szemben, ám ezek a festő megszállottsága miatt egyszerűen nem teljesülhetnek. Így hát a lány, aki George-tól vár gyermeket, Louise, a pék házassági ajánlatára bólint rá. A második felvonás, kereken egy évszázaddal később ,New Yorkba kalauzolja a nézőt, ahol a festő fényszobrász dédunokája (akit szintén George-nak hívnak) kerül mély alkotói válságba, melyből a kilábalást csak a Grande Jotte szigeten tett látogatás jelentheti a számára.
Legismertebb dalok: Sunday in the Park with George, Finishing the Hat, Sunday, Putting It Together, Move On
Kommentár: A Sunday in the Park…-ban (akárcsak a szerző néhány korábbi darabjánál) a tulajdonképpeni cselekmény háttérbe szorul, és a tényleges történéseknél sokkalta érdekesebbek az azokhoz kapcsolódó esztétikai és művészeti kérdések, amelyek valójában az egész darabnak a gerincét adják. A musical egy téma és annak variációinak sorozata, ami a tartalmi kérdések és a zenei megvalósítás esetében egyaránt megfigyelhető. A sajátos zenei világhoz szervesen kapcsolódóan Sondheim a kommersz zenés színházban rendkívül merésznek számító, helyenként filozofikus tartalommal átitatott dalszövegeket alkotott.
További olvasnivaló: a Sunday in the Park with George a Wikipédián (angolul)